21 April 2010

MALAYSIA HENTI EKSPORT GASOLINE KE IRAN KERANA AMERIKA DAN ISRAEL ? JIKA BENAR PENGKHIANATAN KEPADA UMAT ISLAM

06 JAMADIL AWAL 1431

Posted on Tuesday, April 20 @ 22:00:00 PDT
Dilulus untuk paparan oleh SongkokPutih
@ www.tranungkite.net
Oleh: puyuh

"KUALA LUMPUR, 20 April: Selepas beberapa hari kerajaan Malaysia yang diterajui oleh UMNO/BN mengumumkan langkahnya menghentikan eksport gasoline - petroleum bertapis - kepada Iran, Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu hari ini mendesak dunia agar menghentikan eksport gasoline ke Iran untuk menghentikan negara itu dari meneruskan projek nuklearnya.

Gesaan itu dibuat Netanyahu melalui rancangan “Good Morning America” (Selamat Pagi Amerika) di saluran tv ABC yang dipancar di Amerika.

"Jika anda menghentikan Iran dari mengimport petroleum bertapis (refined petroleum) - nama fency untuk gasoline - regim ini akan lumpuh kerana Iran tidak mempunyai kepakaran penapisan," kata Netanyahu dalam rancangan itu sebagaimana yang dipetik oleh agensi berita hari ini.

Amerika sedang menjalankan kempen besar-besaran untuk menekan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) agar mengenakan sekatan ke atas Iran yang disifatkan oleh negara barat sebagai sedang membina senjata nukleur.

Bagaimanapun Iran mendakwa, apa yang dibuat oleh negara itu adalah menggunakan tenaga nukleur untuk menghasilkan tenaga elektrik untuk kegunaan awam di negara itu.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengumumkan tindakan menghentikan eksport gasoline ke Iran selepas tiga hari berjumpa dengan Presiden Amerika, Barack Obama baru-baru ini.

"Sekatan tambahan tidak boleh dielakkan di masa terdekat kecuali satu tindakan yang betul diambil oleh Iran," kata Najib kepada wartawan di Washington, lapor agensi berita antarabangsa.

"Ia terletak kepada Iran sekarang untuk bertindak bagi mengelakkan lebih sekatan dikenakan," tambahnya.

Bagaimanapun, laporan itu dinafikan oleh Najib. Penafian itu dibuat kepada wartawan Malaysia yang menyertai lawatan beliau ke Amerika itu.

Najib menyatakan bahawa laporan media asing yang memetik beliau sebagai berkata Malaysia sudah menghentikan bekalan gasoline ke Iran, sebagai tidak tepat.

"Ia tidak betul dan keputusan itu bukan diambil bersendirian oleh Petronas. Ia membabitkan jualan setempat dan ia tidak lagi diperlukan, oleh itu mereka tidak lagi melakukannya (menjual)," katanya kepada wartawan Malaysia pada Jumaat.

Najib berkata ia merupakan transaksi komersil semata-mata dan jika ada permintaan untuk jualan setempat, terpulang kepada pihak-pihak terbabit memutuskannya.

Namun begitu, agensi berita antarabangsa itu mempertahankan laporannya.

Sebelum ini, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah melantik firma perhubungan awam yang berpusat di Washington, APCO Worldwide menjadi penasihat kerajaan Malaysia dan seterusnya menghasilkan slogan 1 Malaysia.

Anwar menunjukan bukti di Parlimen bahawa APCO juga adalah syarikat yang terlibat dalam membina imej Ehud Barack melalui projek One Israel.

Beliau juga menunjukkan bukti bahawa APCO adalah syarikat yang dikuasai oleh orang Yahudi termasuk para bekas perisik kanan Isreal.

http://www.harakahdaily.net/v2/

Dalam kesibukan UMNO dan BN mencanangkan isu arak, menyerang peribadi calon PKR (walaupun sebelum itu mereka sendiri melarang daripada berkempen menggunakan isu peribadi), Muhyiddin mencanang DSAI sebagai pengkhianat, MAKA berita di atas amat malang sekali apabila Malaysia yang dicanang-canang sebagai NEGARA ISLAM CONTOH khususnya kepada OIC TERPAKSA MELUTUT kepada desakan Amerika dan sekutunya Israel secara tidak langsung.

Wahai para ulamak UMNO, tegurlah pemimpin kamu agar kamu tidak terjerumus ke lembah kebinasaan bersama-sama mereka. Ingatlah Allah akan menyoal apa yang telah kamu lakukan. Manfaatkanlah ilmu yang kamu ada dan jangan sokong membabi-buta, kelak sia-sia sahaja ilmu agama yang ada pada diri kamu semua.

" PAS dan PAKATAN RAKYAT Memimpin Perubahan "